Iskola-előkészítés
óvodásoknak
Iskola-előkészítés óvodásoknak
Az új iskolaérettségi törvénynek megfelelően a gyermekek egy
része fiatalabb korban kerül iskolába, mint korábban.
Szükségesnek látom, hogy az óvoda utolsó évében az iskolába
készülő óvodások életkori sajátosságaiknak megfelelő, de
iskolai körülményeket előrevetítő foglalkozásokon is részt
vegyenek az óvodai felkészítés mellett.
Az iskolai beilleszkedés a gyermek számára akkor is nagy
kihívás, ha minden képessége megfelelő módon működik, hiszen
új intézményrendszerben, új közösségben, új elvárásoknak
kell megfelelni. Iskolai sikerességét nagyban
befolyásolhatják az esetleges kezdeti kudarcok, nehézségek.
Az iskola-előkészítő foglalkozások szerepe, hogy időben
felszínre kerüljenek a nehézségek, és a gyengén működő
készségek, képességek fejlesztésével magabiztosabb
iskolakezdés valósulhasson meg. A 3 fős csoportokban történő
foglalkozás lehetőséget biztosít arra is, hogy a gyermek
megtanuljon társaival együttműködve, de önállóan feladatokat
megoldani.
Az alap kultúrtechnikák (olvasás, írás, számolás)
elsajátításához szükséges, hogy a gyermek magabiztosan
tájékozódjon a saját testéhez viszonyítva, majd a térben és
síkban is. A
téri tájékozódást fejlesztő foglalkozásokon
a testséma kialakulásától eljutunk a helyes írásmozgás
megtanulásáig, amikor betűelemeket is tudunk vázolni a
hármas vonalrendszerben. A foglalkozásoknak részét képezik a
NILD tanulási terápia egyes elemei. A foglalkozások 45
percesek.


Az
intellektuális képességeket fejlesztő
foglalkozásokon
gondolkodás, olvasási motiváció és számolási készségek
fejlesztése zajlik. Fejlesztjük a figyelmet, a memóriát,
módszereket ismerünk meg bizonyos ismeretek tudatos
megtanulására. Megfigyeljük, hogy a szavak mely hangokból
állnak, a hangokat hol halljuk a szóban. Fontos a helyes
szótagolás, a fonológiai tudatosság, mellyel az
olvasástanulást megalapozzuk.
Matematikai képességek tekintetében fontosnak tartom, hogy
ismerje a gyermek a számok pontképét, relációit 20-ig, és
végezni tudjon összeadási, kivonási és bontási műveleteket
legalább 10-ig az első osztály megkezdésekor. A grafomotoros
fejlesztés a térirányok helyes észlelését, a síkban történő
biztos tájékozódást és a betűelemek vázolását megtanító
fejlesztést tartalmazza. A foglalkozások 45 percesek.
A fenti két foglalkozás komplex módon felépítve együtt
is elérhető, időtartama 90 perc.
Árak:
Intellektuális képességek fejlesztése: 3000
HUF/fő/alkalom (45 perc)
Téri tájékozódás fejlesztése: 3000 HUF/fő/alkalom (45
perc)
Komplex fejlesztés: 5000 HUF/fő/alkalom (90 perc)
Fejlesztés NILD
terápiás módszerekkel
Fejlesztés NILD terápiás módszerekkel
A NILD tanulási terápiát kidolgozó amerikai szakemberek filozófiája szerint minden egyén képes tanulni, és megismerő funkciói módosíthatók. A programhoz tartozó módszerekkel és eszközökkel támogatott tanulásban a gyermek készségei fejlődnek, melyeket később alkalmazni tud iskolai és egyéb helyzetekben is.
A NILD tanulási terápia célja a tanulók kompetenciáinak
egyénre szabott fejlesztése annak érdekében, hogy képesek
legyenek az önálló tanulásra. Sajátos nevelési igény (SNI
státusz) vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási zavar
(BTM státusz) esetén nem helyettesíti a gyógypedagógiai
ellátást, de saját eszköztárával és technikáival hozzájárul
az optimális fejlődéshez.
A NILD tanulási terápia integráltan fejleszti a tanulási
folyamat három fő szakaszának (bemeneti, feldolgozási és
kimeneti) funkcióit. A sikeres fejlesztéshez meg kell
határoznunk, hogy a gyermek melyik szakaszban akadt el, azon
belül pedig mely funkciói működnek gyengén vagy hibásan.
Ennek érdekében a fejlesztés megkezdése előtt a gyermekek
részképességeit felmérjük, majd megtervezzük az egyéni
programot.
A feltárt tanulási képességekhez igazodva a NILD tanulási
terápia célzott technikákat alkalmaz a hibásan működő
funkciók fejlesztése érdekében.
A program 5 éves kortól alkalmazható. Óvodás korban
prevenciós jelleggel sok gyermeknél megelőzhetőek bizonyos
tanulási nehézségek.
Az optimális fejlődés érdekében a foglalkozások időtartamát
és gyakoriságát egyénileg határozzuk meg. Az alkalmakon
körülbelül tízpercenként újfajta feladattal találkozik a
tanuló, figyelmét, aktivitását, motivációját fenntartva.
Lehetőség szerint a szülőket is bevonom a fejlesztés
folyamatába, egy meghatározott (fontos idegpályákat
stimuláló) feladat napi 10 perces gyakorlásához eszközt
biztosítok.


NILD által fejlesztett képességek:
íráskészség, nyelvi tudatosságolvasástechnika, szövegértésszámolási készséglogikai gondolkodásmemória, figyelemtanulási technikák
Árak:
60 perces foglalkozás: 5000 HUF/fő/alkalom