Foglalkozások
mindenkinek.

Az egyéni és a csoportos fejlesztő foglalkozásokat a gyermekek óvodai és iskolai elfoglaltságaihoz igazodva délután 13 és 18 óra között tartom.

Iskola-előkészítés
óvodásoknak

Ikon
Ikon
Ikon

Iskola-előkészítés óvodásoknak

Az új iskolaérettségi törvénynek megfelelően a gyermekek egy része fiatalabb korban kerül iskolába, mint korábban. Szükségesnek látom, hogy az óvoda utolsó évében az iskolába készülő óvodások életkori sajátosságaiknak megfelelő, de iskolai körülményeket előrevetítő foglalkozásokon is részt vegyenek az óvodai felkészítés mellett.

Az iskolai beilleszkedés a gyermek számára akkor is nagy kihívás, ha minden képessége megfelelő módon működik, hiszen új intézményrendszerben, új közösségben, új elvárásoknak kell megfelelni. Iskolai sikerességét nagyban befolyásolhatják az esetleges kezdeti kudarcok, nehézségek. Az iskola-előkészítő foglalkozások szerepe, hogy időben felszínre kerüljenek a nehézségek, és a gyengén működő készségek, képességek fejlesztésével magabiztosabb iskolakezdés valósulhasson meg. A 3 fős csoportokban történő foglalkozás lehetőséget biztosít arra is, hogy a gyermek megtanuljon társaival együttműködve, de önállóan feladatokat megoldani.

Az alap kultúrtechnikák (olvasás, írás, számolás) elsajátításához szükséges, hogy a gyermek magabiztosan tájékozódjon a saját testéhez viszonyítva, majd a térben és síkban is. A téri tájékozódást fejlesztő foglalkozásokon a testséma kialakulásától eljutunk a helyes írásmozgás megtanulásáig, amikor betűelemeket is tudunk vázolni a hármas vonalrendszerben. A foglalkozásoknak részét képezik a NILD tanulási terápia egyes elemei. A foglalkozások 45 percesek.

Játékos tanulás a kuckóban.
Az együtt töltött időt relaxációs gyakorlatokkal zárjuk.
Ikon
Ikon

Az intellektuális képességeket fejlesztő foglalkozásokon gondolkodás, olvasási motiváció és számolási készségek fejlesztése zajlik. Fejlesztjük a figyelmet, a memóriát, módszereket ismerünk meg bizonyos ismeretek tudatos megtanulására. Megfigyeljük, hogy a szavak mely hangokból állnak, a hangokat hol halljuk a szóban. Fontos a helyes szótagolás, a fonológiai tudatosság, mellyel az olvasástanulást megalapozzuk.

Matematikai képességek tekintetében fontosnak tartom, hogy ismerje a gyermek a számok pontképét, relációit 20-ig, és végezni tudjon összeadási, kivonási és bontási műveleteket legalább 10-ig az első osztály megkezdésekor. A grafomotoros fejlesztés a térirányok helyes észlelését, a síkban történő biztos tájékozódást és a betűelemek vázolását megtanító fejlesztést tartalmazza. A foglalkozások 45 percesek.

A fenti két foglalkozás komplex módon felépítve együtt is elérhető, időtartama 90 perc.

Árak:

Intellektuális képességek fejlesztése: 3000 HUF/fő/alkalom (45 perc)

Téri tájékozódás fejlesztése: 3000 HUF/fő/alkalom (45 perc)

Komplex fejlesztés: 5000 HUF/fő/alkalom (90 perc)

Fel szeretné készíteni nagycsoportos gyermekét?

Beszélgessünk a lehetőségekről! Együtt sikerülni fog.

Fejlesztés NILD
terápiás módszerekkel

Fejlesztés NILD terápiás módszerekkel

A NILD tanulási terápiát kidolgozó amerikai szakemberek filozófiája szerint minden egyén képes tanulni, és megismerő funkciói módosíthatók. A programhoz tartozó módszerekkel és eszközökkel támogatott tanulásban a gyermek készségei fejlődnek, melyeket később alkalmazni tud iskolai és egyéb helyzetekben is.

A NILD tanulási terápia célja a tanulók kompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése annak érdekében, hogy képesek legyenek az önálló tanulásra. Sajátos nevelési igény (SNI státusz) vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási zavar (BTM státusz) esetén nem helyettesíti a gyógypedagógiai ellátást, de saját eszköztárával és technikáival hozzájárul az optimális fejlődéshez.

A NILD tanulási terápia integráltan fejleszti a tanulási folyamat három fő szakaszának (bemeneti, feldolgozási és kimeneti) funkcióit. A sikeres fejlesztéshez meg kell határoznunk, hogy a gyermek melyik szakaszban akadt el, azon belül pedig mely funkciói működnek gyengén vagy hibásan.

Ennek érdekében a fejlesztés megkezdése előtt a gyermekek részképességeit felmérjük, majd megtervezzük az egyéni programot.

A feltárt tanulási képességekhez igazodva a NILD tanulási terápia célzott technikákat alkalmaz a hibásan működő funkciók fejlesztése érdekében.

A program 5 éves kortól alkalmazható. Óvodás korban prevenciós jelleggel sok gyermeknél megelőzhetőek bizonyos tanulási nehézségek.

Az optimális fejlődés érdekében a foglalkozások időtartamát és gyakoriságát egyénileg határozzuk meg. Az alkalmakon körülbelül tízpercenként újfajta feladattal találkozik a tanuló, figyelmét, aktivitását, motivációját fenntartva.

Lehetőség szerint a szülőket is bevonom a fejlesztés folyamatába, egy meghatározott (fontos idegpályákat stimuláló) feladat napi 10 perces gyakorlásához eszközt biztosítok.

A Kuckó egy napsütéses délutánon.
Részletek egy NILD-foglalkozásból.

NILD által fejlesztett képességek:

íráskészség, nyelvi tudatosságolvasástechnika, szövegértésszámolási készséglogikai gondolkodásmemória, figyelemtanulási technikák

Árak:

60 perces foglalkozás: 5000 HUF/fő/alkalom

Érdekli, mit érhetünk el NILD terápiás módszerekkel?

Beszélgessünk a lehetőségekről! Szívesen mesélek.

Ez a weboldal sütiket használ a megfelelő böngészési élmény biztosításához. A sütikről bővebben az Adatvédelmi Tájékoztatóban olvashat.